fredag 28 september 2012

Jag och Caitlin Moran

Jag läste Caitlin Morans bok "Konsten att vara kvinna" häromdagen. Det skumma är att jag och hon har ett liknande språk. Och essensen av det vi skriver om är samma. Hon har sitt upplägg av feminism i sin bok och jag har mitt, men det handlar om samma saker. Det är som om vi båda suttit och tittat över varandras axel när vi skrivit. Hon skriver om hur kvinnor uppmanas till att investera i dyra designerväskor – jag skriver i min bok om samma sak. Hon skriver om skor – jag med. Hon skriver om ett besök på en strippklubb – min självbiografiska berättelse utspelas på en strippklubb.  Hon skriver om kvinnor över trettio som fastnat i botox och under skalpellen – jag skriver om den bisarra utseendefixeringen hos några kvinnor på en strippklubb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar