onsdag 12 september 2012

Kommentarsfälten - de sjuka männens arena

 Sen recensionsdatumet för min bok började har den fått lysande recensioner. Den får den uppmärksamhet den förtjänar, som den ska ha, för det är en abso-fucking-lutely fantastisk bok jag har skrivit. Punkt. Slut.
Vad gäller "min sinnessjuka fanclub" på FB så har den tystnat. Tack och lov kanske jag borde säga. Allt grovt förtal av mig där inne började innan min bok kommit ut. Det började i samband med all den uppmärksamhet Bakom den nakna huden: en berättelse om avklädning fick i medierna innan den hade släppts.
Allt det näthat jag utsattes för i samband med min bok anser jag bara tydliggör de patriarkala strukturer av makt och underordning som finns i vårt samhälle. Hur en kvinna som tar plats ska tvingas tillbaka in i sitt hörn. Och om hon dessutom är en kvinna som kallar sig för feminist och skriver om saker som står utanför patriarkala normer och värderingar så har hon genast en dödsdom hängande över sig. Varför all rädsla för feminism? när feminism i grund och botten är en samhällsmodell som bygger på demokrati, rättvisa och jämlikhet.
För mig har det alltid varit en självklarhet att vara feminist eftersom jag är född till kvinna och lever i ett land som varken har något jämställdhetsdepartement, eller ens en jämställdhetsminister som kallar sig för feminist

Kan tänka mig att många män gjorde på sig bakom sina skärmar då de fick reda på vad Bakom den nakna huden handlade om. De kastade sig då över sina datorer för att förtala mig och göra ner mig så mycket som möjligt. Men nu när boken är ute så har "min sinnessjuka fanclub" på FB tystnat.  Efter lysande recensioner har de börjat fatta att de faktiskt måste köpa boken och läsa den för att kunna komma med en trovärdig åsikt. Tror dock inte att dessa raljerande mäns intelligensnivå är speciellt hög. Inte hög nog att kunna läsa en hel bok. För dem räcker det med att hata. Hata, hata, hata ... Är det är allt ni kan? Så fort en kvinnlig skribent skriver något så måste ni pissa ner kommentarsfälten med ord som: Pissluder, hora, feministfitta och annat.
Och så kallar ni er själva för toppkommentatorer. Host! Är inte den rätta benämningen på er "topplosers"? Är det inte ni arbetslösa män som sitter hemma i skitiga joggingbrallor, lever på soc eller era exflickvänner som sitter där och hatar? Eller? Vilka är ni som hatar så mycket? Ingen normal människa vill ens gå in i ett kommentarsfält längre för de är reserverade just för er: alla ni sjuka, små, rädda, förbisedda män som hatar kvinnor!

P.S.  Allt ert hat visar bara hur viktig Bakom den nakna huden är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar