söndag 30 september 2012

Striptease och feminism på bokmässan

Det har varit en helt sjukt kul bokmässa i år. Min bok har sålt som smör. Det var kö till boksigneringen. Så kul när människor kommer fram och vill ha diskussioner om min bok. Hur den är skriven  – ur feministisk synvinkel. Diskussioner om dialogerna i boken med mera. En tjej kom fram och sa att hon tyckte att den påminde om Diablo Codys verk ( Hon som skrivit manus till bla Juno, Young Adult och tv-serien United States of Tara). De som köpt min bok har varit så gulliga. Tack, tack.
Råkade stöta ihop med Natalia Kazmierska (Aftonbladet) http://www.aftonbladet.se/kultur/bokrecensioner/article15405582.ab i hotellbaren på Park hotell. Tackade henne för hennes suveräna recension av min bok. Hon sa att hon var helt "hooked" så fort hon började läsa den och hyllade min talang för att skriva sjyssta dialoger.

Efter några öl i baren på Park gick Vertigos illustratör Magnus på toaletten där han råkade hamna intill Leif Pagrotsky. Magnus stod och twittrade samtidigt som han pissade och då frågade Leif om han fick ta en bild av honom ... som han sen twittrade ut. Kul kuf Leif Pagrotsky.

https://twitter.com/Edenborg
Ska läsa C-M Edenborgs roman Mitt grymma öde denna vecka, vilken fått strålande recensioner. Är glad över att jag ges ut på ett förlag som engagerar sig i sina författare. Vertigo är förlaget som runkar till sin egen trumma. De vägrar vara mainstream och satsar på kvalitet. Ganska sorgligt med förlag som Bonniers och Nordstedt som styrs av kapitalism – där författarna blir produkter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar